Horario: Lunes - Viernes: 9:00 - 21:00
TERÀPIeS

Teràpia infantil i juvenil.

Les etapes infantil i juvenil són de vital importància per al desenvolupament normal del menor, per això, la detecció precoç d’algun possible problema del desenvolupament, d’un trastorn psicològic o de conducta, és crucial, ja que permet un tractament oportú, ajuda a prevenir la cronificació dels problemes actuals o l’aparició de problemes futurs. En resum, l’atenció psicològica primerenca permetrà que el menor tingui un millor tractament, augmentant així les seves opcions de recuperació.

Com saber si hem de demanar ajuda? Quan el problema es presenta de forma freqüent i té llarga durada en el temps. També si afecta altres àrees de la seva vida, com la social, personal i familiar. Si hi ha un diagnòstic previ, és essencial que el vostre fill/a pugui aprendre eines i estratègies per gestionar aquesta dificultat.

Per a que la teràpia infanto-juvenil tingui el millor resultat possible és molt important la col·laboració dels pares i del centre educatiu (psicòleg/psicopedagog escolar, tutor, etc.). Pel que fa a la família, la teràpia els dotarà de les eines necessàries per la gestió dels problemes del seu fill/a, mentre que la col·laboració del centre educatiu permetrà un treball coordinat, centrat en les necessitats i interès del menor.

Quins son els problemes més comuns en la infància? 

La infància es un període en el que es dona la major part del creixement de l’esser humà. A nivell psicosocial, és durant aquest període que el menor inicia el seu desenvolupament social i emocional, adquirint les habilitats necessàries per a poder relacionar-se, jugar, comunicar-se, aprendre, experimentar emocions, etc. Alguns dels problemes que apareixen més sovint en aquesta etapa i en els que podem ajudar son:

  • Trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH).
  • Problemes en la gestió d’hàbits.
  • Dificultats en l’aprenentatge, dislèxia, trastorns del llenguatge, altes capacitats i alteracions en el rendiment escolar.
  • Problemes relacionals i de comunicació.
  • Trastorns de vincle i en les relacions familiars.
  • Trastorns adaptatius (produïts per canvis com poden ser un nou germà, una nova casa, una nova escola, etc.).
  • Trastorns de l’estat d’ànim: depressió infantil, irritabilitat, tristesa, desmotivació (el menor presenta una disminució de l’interès en activitats que anteriorment gaudia), pèrdua de la gana, etc.
  • Pèrdues i dol (per una mort, per pèrdues de relacions, separacions i divorcis, etc.).
  • Somatitzacions (símptomes físics sense causa fisiològica).
  • Trastorns causats per experiències traumàtiques.
  • Trastorns d’ansietat, fòbies, pors i tics.
  • Bullying o assetjament escolar.
  • Addicció a les pantalles o ús abusiu de les mateixes.
  • Trastorns de conducta (desobediència, negativisme, agressivitat, dificultat de regulació i gestió emocional, dificultats d’adaptació, etc.).

Quins son els problemes més comuns a l’adolescència?

L’adolescència és una etapa que implica múltiples canvis físics, emocionals i socials, i és, en definitiva, un període vital per al desenvolupament del menor. En aquesta etapa, els menors són altament vulnerables a desenvolupar trastorns mentals o patrons de conducta problemàtics. La OMS estima que entre el 10 i el 20% dels adolescents pateixen trastorns mentals, però en molts casos aquests no són diagnosticats ni tractats, generant problemes per a la a salut a llarg termini. Per tant, l’adolescència és una etapa en la que és summament important promoure el benestar psicològic a través d’una correcta educació emocional i un enfortiment de les habilitats comunicatives i de resolució de problemes.

Les problemàtiques específiques en l’adolescència que tractem al centre son les següents:

  • Trastorns d’ansietat.
  • Depressió i altres trastorns de l’estat d’ànim.
  • Pèrdues i dol (per una mort, per pèrdues de relacions, separacions i divorcis, etc.).
  • Baixa autoestima i inseguretat.
  • Dificultats en la relació amb els seus iguals.
  • Trastorn per estrès posttraumàtic.
  • Bullying, ciberbullying i problemes a l’àmbit escolar.
  • Fracàs escolar.
  • Dificultats en les relacions familiars i les seves dinàmiques: problemes de comunicació, discrepàncies amb els estils educatius, límits, conflictes, abandonament d’un progenitor, etc.
  • Trastorns de la conducta.
  • Conductes obsessives i/o compulsives.
  • Problemes relacionats amb la sexualitat.
  • Ideació i conducta autolesiva.
  • Orientació vocacional.
  • Trastorns de la conducta alimentaria (TCA).

Psicoteràpia:

La primera visita és de contacte amb els pares per tal de poder parlar obertament del motiu de consulta i, a partir d’aquí, establir els objectius i el pla terapèutic. En la primera visita es realitza la recollida d’informació i es decideix si és necessari dur a terme una avaluació psicològica més profunda. Durant tot el procés es du a terme una coordinació amb l’escola en cas que sigui necessari.

 

Reeducacions Psicopedagògiques/Recolzament Psicopedagògic:

L’objectiu del recolzament pedagògic es dotar d’eines o estratègies d’aprenentatge i treballar possibles dificultats que es donin en l’àmbit acadèmic. Podem ajudar quan hi ha:

  • Baixa motivació acadèmica.
  • Baix rendiment acadèmic.
  • Dificultat en planificació i organització.
  • Dificultats d’atenció.
  • Dificultats en tècniques d’estudi.
  • Trastorns específics de l’aprenentatge (dislèxia, disgrafia o discalculia).
  • Trastorn per dèficit d’atenció, amb o sense hiperactivitat (TDA-H).

Passos a seguir:

La primera entrevista es realitza amb els pares. En aquesta primera entrevista es fa una recollida d’informació. En cas que hi hagi informes previs, s’hauran de portar  a aquesta sessió. Si és necessari, es por dur a terme una coordinació amb l’escola per obtenir més informació. En cas que es necessiti una avaluació psicopedagògica abans de començar amb la reeducació, aquesta serà efectuada pels professionals del centre.

Un cop s’han establert els objectius  de tractament, es comença a treballar per assolir-los. Durant tot el procés s’avalua el progrés del menor.

En cas de dur a terme una avaluació:

L’objectiu d’una avaluació psicològica és valorar mitjançant tests estandarditzats les funcions cognitives i conductuals del nen/a o adolescent. En cas que es presenti una dificultat en un àrea en concret, l’avaluació ajudarà a poder fer una intervenció centrada en aquesta dificultat i a guiar l’escola amb les adaptacions curriculars necessàries. Un cop finalitzada aquesta avaluació es redactarà un informe amb els resultats i una orientació diagnòstica.   

El professional localitzarà les àrees problema per tal de poder escollir els instruments de diagnòstic adients. Posteriorment, es procedirà a l’administració dels instruments seleccionats. L’avaluació dura entre 2 i 5 hores, preferiblement en horari de matí per tal que el nen/a o adolescent, estigui el més descansat possible. Si aquesta avaluació es fes a la tarda, el nen/a o adolescent,  estaria cansat/da i això podria afectar al resultat de les proves.

El professional corregirà els tests i començarà la interpretació dels resultats. Per últim, es redactarà l’informe i es programarà una visita de retorn d'informació amb la família.

Si vols que el teu fill/a rebi una atenció especialitzada per a resoldre els seus problemes, demana cita a la nostra consulta a Barcelona, ja sigui trucant a quest telèfon o a través d'aquesta web. Per més informació, truca'ns o envia'ns un missatge i t'atendrem encantats.

Reserva de Citas
Online, de forma cómoda y rápida. Accede ahora.
SOLICITA UNA CONSULTA
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram